Zakres gwarancji:
- Gwarancję na Wyrób udziela Pan Jacek Urbaniak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Konstrukcje Aluminiowe ALKON Jacek Urbaniak, NIP 782 225 32 68, ul. Ostrowska 502, 61-361 Poznań na zasadach określonych w niniejszych warunkach gwarancji.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady materiałowe lub wykonawcze powstałe z przyczyn tkwiących w Wyrobie w momencie jego wydania Użytkownikowi. Gwarancja nie obejmuje w szczególności: zarysowań, zadrapań, wgnieceń, pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych.
- Z tytułu gwarancji Użytkownik uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy Wyrobu o ile wada ujawni się w okresie gwarancji. Określenie sposobu przeprowadzenia naprawy należy do wyłącznej decyzji Gwaranta. W przypadku stwierdzenia przez Gwaranta braku możliwości naprawy Gwarant zastrzega sobie prawo (według swojego wyboru) wymiany wadliwego elementu lub całego Wyrobu na wolny od wad
Okres gwarancji:
- Okres gwarancji na poszczególne elementy Wyrobów wynosi:
2 lata na stolarkę aluminiową przeciwpożarową i/lub dymoszczelną oraz bezklasową z wyjątkiem:
A) powłok lakierniczych (gwarancja obejmuje jedynie przyczepności powłok lakierniczych, przez okres 5 lat),
B) szyb przeciwpożarowych i bezklasowych, na które gwarancja jest udzielana tylko w zakresie:
- niepowstawanie rozwarstwień, pęcherzy i utraty przezierności, gwarancja w tym zakresie wynosi 5 lat,
- szczelność pakietów szybowych, gwarancja w tym zakresie wynosi 5 lat,
C) wyposażenia dodatkowego tj. zamki, samozamykacze, napędy automatyczne, i innych akcesoriów, na które gwarancja wynosi 1 rok.
Okres gwarancji liczony jest od daty instalacji stolarki lub wydania wyrobu Użytkownikowi.
2. Warunki gwarancji nie ulegają zmianie w przypadku zmiany Użytkownika Wyrobu, okres gwarancji na Wyrób nie biegnie od początku (uprawnienia gwarancyjne zostaną przeniesione na nowego Użytkownika na okres pozostający do zakończenia ważności gwarancji).
Gwarancja nie obejmuje:
- Wad wyrobu wynikłych z:
- nieprzestrzegania przez Użytkownika instrukcji obsługi, zaleceń Gwaranta i/lub producenta Wyrobu, w szczególności w zakresie eksploatacji, okresowej konserwacji i regulacji;
- zastosowania przez Użytkownika materiałów eksploatacyjnych niezgodnych z wytycznymi określonymi w instrukcji obsługi;
- zastosowania przez Użytkownika środków czyszczących lub konserwujących niezgodnych z instrukcją obsługi;
- przechowywania i transportu Wyrobu przez Użytkownika w sposób niezgodny z instrukcją obsługi;
- Uwaga! Wyrób należy przechowywać w pomieszczeniach zakrytych, suchych i dobrze wentylowanych:
- samowolnych zmian i/lub przeróbek Wyrobu przez Użytkownika, które miały wpływ na wystąpienie wady;
- przekroczenia przez Użytkownika dopuszczalnych obciążeń Wyrobu wskazanych w instrukcji obsługi;
- montażu Wyrobu przez Użytkownika w sposób niezgodny z instrukcją montażu, zasadami sztuki budowlanej;
- Gwarancja nie obejmuje:
KONSTRUKCJE w przypadku:
- uszkodzeń mechanicznych, chemicznych oraz wywołanych wysoką temperaturą oraz uszkodzeń nie spowodowanych przez Sprzedawcę, w tym wynikających z niestabilności konstrukcji, w której produkty zostały zamontowane,
- wady lub niedokładności, które pozostają niewidoczne po zamontowaniu i nie mają wpływu na prawidłowe funkcjonowanie stolarki,
- wad będących skutkiem niewłaściwego montażu, niezgodnego z Instrukcją montażu stolarki aluminiowej,
- wad powstałych w wyniku niestabilności konstrukcji, w której konstrukcje zostały zamontowane
- konstrukcji, których montażu dokonały osoby nieprzeszkolone w tym zakresie,
- konstrukcji, dla których nie prowadzono zapisów z przeglądów okresowych lub nie przestrzegano Instrukcji obsługi, zaleceń Gwaranta i/lub producenta wyrobu, w szczególności w zakresie eksploatacji, okresowej konserwacji i regulacji,
- konstrukcji, dla których dokonano samowolnych, tzn. nieuzgodnionych ze Sprzedawcą napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych,
- wad powstałych w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia wyrobu na czas robót budowlanych (zabrudzeń od taśm zabezpieczających, gipsu, tynku, pianki, farb),
- wad powstałych w wyniku przypadków losowych niezależnych od Sprzedawcy (powódź, pożar, włamanie),
- wad spowodowanych przez zwierzęta,
- braków ilościowych elementów i akcesoriów widocznych, których zgłoszenia dokonano po upływie 2 dni od dostawy, jednak nie później niż przed montażem stolarki.
SZYBY w przypadku:
- pęknięcia,
- zbicia,
- porysowania powierzchni zewnętrznych,
- uszkodzeńwynikającychbezpośredniozniewłaściwegoprzechowywania,
- gdy zabezpieczenia krawędzi zostały przerobione lub usunięte,
- gdy krawędzie szklenia miały kontakt z wodą, płynem lub agresywnymi materiałami,
- gdy szyby zostały poddane anormalnym naprężeniom lub temperaturom, np. magazynowanie w pobliżu kaloryferów lub innych źródeł ciepła powyżej 40oC lub poniżej -40oC,
- plam wywołanych przez środki chemiczne lub czynniki cieplne, np. iskry,
- zaparowania szyb od strony wewnętrznej lub zewnętrznej pomieszczenia, będące właściwością złej wentylacji pomieszczenia lub czynników atmosferycznych,
- naturalnych wad szkła w granicach dopuszczonych przez stosowne normy,
- innych wad, niż wymienione powyżej, jeżeli ich usunięcie polegać będzie wyłącznie na wymianie pakietu szybowego. W takiej sytuacji odpowiedzialność za usunięcie takiej wady spoczywa bezpośrednio na Kupującym, który składa u Sprzedawcy stosowne zamówienie na szyby.
OKUCIA w przypadku:
- uszkodzenia wywołanego przez zabrudzenie (np. tynkiem, zaprawą murarską),
- uszkodzenia wywołanego poprzez niewłaściwą obsługę i eksploatację,
- uszkodzeń spowodowanych niewłaściwą regulacją wykonaną przez Użytkownika
- braku okresowego smarowania zgodnie z Instrukcją obsługi i konserwacji okien i drzwi.
Procedura reklamacyjna:
Zgłoszenia wad, usterek i awarii będą przyjmowane przez Wykonawcę:
-
- Pocztą elektroniczną na adres bartosz@alkon.poznan.pl oraz jacek@alkon.poznan.pl
- Zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji zaleca się dokonać niezwłocznie, np. w terminie 7 dni od daty zauważenia wady (Nabywca, który nie jest konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, zobowiązany jest do zgłoszenia Gwarantowi reklamacji w terminie 7 dni od daty jej zauważenia, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji).
- Otrzymanie zgłoszenia zostanie w ciągu 3 dni roboczych potwierdzone przez Wykonawcę drogą poczty elektronicznej
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: opis wady, datę stwierdzenia wady, dokładny adres gdzie zamontowany jest wyrób, którego zgłoszenie dotyczy, imię i nazwisko i dane kontaktowe osoby, z którą należy się kontaktować w sprawie zgłoszenia. W celu przyspieszenia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się załączyć do reklamacji dokumentację zdjęciową zgłaszanej wady oraz całego wyrobu.
- Czas na przystąpienie do usunięcia wady, usterki, awarii wynosi 21 dni roboczych liczone od momentu pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, jeżeli będzie to możliwe technicznie. W przeciwnym wypadku strony wspólnie ustalą termin usunięcia wad.
- Strony ustalą każdorazowo czas na usunięcie stwierdzonych wad, usterek i awarii.
- Z każdej naprawy zostanie sporządzony raport podpisany przez przedstawicieli Stron.
- Wszelkie koszty związane z wykonaniem napraw, usunięciem wad i awarii w okresie gwarancji, w tym zastąpienia uszkodzonych rzeczy rzeczami wolnymi od wad, ich transportu oraz montażu, ponosi Wykonawca.