Zakres gwarancji:

  1. Gwarancję na Wyrób udziela Pan Jacek Urbaniak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Konstrukcje Aluminiowe ALKON Jacek Urbaniak, NIP 782 225 32 68, ul. Ostrowska 502, 61-361 Poznań na zasadach określonych w niniejszych warunkach gwarancji.
  2. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady materiałowe lub wykonawcze powstałe z przyczyn tkwiących w Wyrobie w momencie jego wydania Użytkownikowi. Gwarancja nie obejmuje w szczególności: zarysowań, zadrapań, wgnieceń, pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych.
  3. Z tytułu gwarancji Użytkownik uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy Wyrobu o ile wada ujawni się w okresie gwarancji. Określenie sposobu przeprowadzenia naprawy należy do wyłącznej decyzji Gwaranta. W przypadku stwierdzenia przez Gwaranta braku możliwości naprawy Gwarant zastrzega sobie prawo (według swojego wyboru) wymiany wadliwego elementu lub całego Wyrobu na wolny od wad

Okres gwarancji:

  1. Okres gwarancji na poszczególne elementy Wyrobów wynosi:
    2 lata na stolarkę aluminiową przeciwpożarową i/lub dymoszczelną oraz bezklasową z wyjątkiem:

A) powłok lakierniczych (gwarancja obejmuje jedynie przyczepności powłok lakierniczych, przez okres 5 lat),
B) szyb przeciwpożarowych i bezklasowych, na które gwarancja jest udzielana tylko w zakresie:

  • niepowstawanie rozwarstwień, pęcherzy i utraty przezierności, gwarancja w tym zakresie wynosi 5 lat,
  • szczelność pakietów szybowych, gwarancja w tym zakresie wynosi 5 lat,

C) wyposażenia dodatkowego tj. zamki, samozamykacze, napędy automatyczne, i innych akcesoriów, na które gwarancja wynosi 1 rok.

Okres gwarancji liczony jest od daty instalacji stolarki lub wydania wyrobu Użytkownikowi.

2. Warunki gwarancji nie ulegają zmianie w przypadku zmiany Użytkownika Wyrobu, okres gwarancji na Wyrób nie biegnie od początku (uprawnienia gwarancyjne zostaną przeniesione na nowego Użytkownika na okres pozostający do zakończenia ważności gwarancji).

Gwarancja nie obejmuje:

  1. Wad wyrobu wynikłych z:
  • nieprzestrzegania przez Użytkownika instrukcji obsługi, zaleceń Gwaranta i/lub producenta Wyrobu, w szczególności w zakresie eksploatacji, okresowej konserwacji i regulacji;
  • zastosowania przez Użytkownika materiałów eksploatacyjnych niezgodnych z wytycznymi określonymi w instrukcji obsługi;
  • zastosowania przez Użytkownika środków czyszczących lub konserwujących niezgodnych z instrukcją obsługi;
  • przechowywania i transportu Wyrobu przez Użytkownika w sposób niezgodny z instrukcją obsługi;
  • Uwaga! Wyrób należy przechowywać w pomieszczeniach zakrytych, suchych i dobrze wentylowanych:
  • samowolnych zmian i/lub przeróbek Wyrobu przez Użytkownika, które miały wpływ na wystąpienie wady;
  • przekroczenia przez Użytkownika dopuszczalnych obciążeń Wyrobu wskazanych w instrukcji obsługi;
  • montażu Wyrobu przez Użytkownika w sposób niezgodny z instrukcją montażu, zasadami sztuki budowlanej;
  1. Gwarancja nie obejmuje:

KONSTRUKCJE w przypadku:

  • uszkodzeń mechanicznych, chemicznych oraz wywołanych wysoką temperaturą oraz uszkodzeń nie spowodowanych przez Sprzedawcę, w tym wynikających z niestabilności konstrukcji, w której produkty zostały zamontowane,
  • wady lub niedokładności, które pozostają niewidoczne po zamontowaniu i nie mają wpływu na prawidłowe funkcjonowanie stolarki,
  • wad będących skutkiem niewłaściwego montażu, niezgodnego z Instrukcją montażu stolarki aluminiowej,
  • wad powstałych w wyniku niestabilności konstrukcji, w której konstrukcje zostały zamontowane
  • konstrukcji, których montażu dokonały osoby nieprzeszkolone w tym zakresie,
  • konstrukcji, dla których nie prowadzono zapisów z przeglądów okresowych lub nie przestrzegano Instrukcji obsługi, zaleceń Gwaranta i/lub producenta wyrobu, w szczególności w zakresie eksploatacji, okresowej konserwacji i regulacji,
  • konstrukcji, dla których dokonano samowolnych, tzn. nieuzgodnionych ze Sprzedawcą napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych,
  • wad powstałych w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia wyrobu na czas robót budowlanych (zabrudzeń od taśm zabezpieczających, gipsu, tynku, pianki, farb),
  • wad powstałych w wyniku przypadków losowych niezależnych od Sprzedawcy (powódź, pożar, włamanie),
  • wad spowodowanych przez zwierzęta,
  • braków ilościowych elementów i akcesoriów widocznych, których zgłoszenia dokonano po upływie 2 dni od dostawy, jednak nie później niż przed montażem stolarki.

SZYBY w przypadku:

  • pęknięcia,
  • zbicia,
  • porysowania powierzchni zewnętrznych,
  • uszkodzeńwynikającychbezpośredniozniewłaściwegoprzechowywania,
  • gdy zabezpieczenia krawędzi zostały przerobione lub usunięte,
  • gdy krawędzie szklenia miały kontakt z wodą, płynem lub agresywnymi materiałami,
  • gdy szyby zostały poddane anormalnym naprężeniom lub temperaturom, np. magazynowanie w pobliżu kaloryferów lub innych źródeł ciepła powyżej 40oC lub poniżej -40oC,
  • plam wywołanych przez środki chemiczne lub czynniki cieplne, np. iskry,
  • zaparowania szyb od strony wewnętrznej lub zewnętrznej pomieszczenia, będące właściwością złej wentylacji pomieszczenia lub czynników atmosferycznych,
  • naturalnych wad szkła w granicach dopuszczonych przez stosowne normy,
  • innych wad, niż wymienione powyżej, jeżeli ich usunięcie polegać będzie wyłącznie na wymianie pakietu szybowego. W takiej sytuacji odpowiedzialność za usunięcie takiej wady spoczywa bezpośrednio na Kupującym, który składa u Sprzedawcy stosowne zamówienie na szyby.

OKUCIA w przypadku:

  • uszkodzenia wywołanego przez zabrudzenie (np. tynkiem, zaprawą murarską),
  • uszkodzenia wywołanego poprzez niewłaściwą obsługę i eksploatację,
  • uszkodzeń spowodowanych niewłaściwą regulacją wykonaną przez Użytkownika
  • braku okresowego smarowania zgodnie z Instrukcją obsługi i konserwacji okien i drzwi.

Procedura reklamacyjna:

Zgłoszenia wad, usterek i awarii będą przyjmowane przez Wykonawcę:

    1. Pocztą elektroniczną na adres bartosz@alkon.poznan.pl oraz jacek@alkon.poznan.pl
    2. Zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji zaleca się dokonać niezwłocznie, np. w terminie 7 dni od daty zauważenia wady (Nabywca, który nie jest konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, zobowiązany jest do zgłoszenia Gwarantowi reklamacji w terminie 7 dni od daty jej zauważenia, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji).
    3. Otrzymanie zgłoszenia zostanie w ciągu 3 dni roboczych potwierdzone przez Wykonawcę drogą poczty elektronicznej
    4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: opis wady, datę stwierdzenia wady, dokładny adres gdzie zamontowany jest wyrób, którego zgłoszenie dotyczy, imię i nazwisko i dane kontaktowe osoby, z którą należy się kontaktować w sprawie zgłoszenia. W celu przyspieszenia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się załączyć do reklamacji dokumentację zdjęciową zgłaszanej wady oraz całego wyrobu.
    5. Czas na przystąpienie do usunięcia wady, usterki, awarii wynosi 21 dni roboczych liczone od momentu pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, jeżeli będzie to możliwe technicznie. W przeciwnym wypadku strony wspólnie ustalą termin usunięcia wad.
    6. Strony ustalą każdorazowo czas na usunięcie stwierdzonych wad, usterek i awarii.
    7. Z każdej naprawy zostanie sporządzony raport podpisany przez przedstawicieli Stron.
    8. Wszelkie koszty związane z wykonaniem napraw, usunięciem wad i awarii w okresie gwarancji, w tym zastąpienia uszkodzonych rzeczy rzeczami wolnymi od wad, ich transportu oraz montażu, ponosi Wykonawca.